Preventie

Preventie

Waarom wachten tot het te laat is? Aan de hand van een screening testen we statiek, lenigheid, kracht en functionele tests en bevragen we de voorgeschiedenis van blessures. Zo definiëren we jouw zwakkere schakels die risicofactoren vormen om een blessure te veroorzaken. Hiermee gaan we proactief aan de slag in de vorm van een oefenschema: beter voorkomen dan genezen!

Core stability is het activeren van spieren die de kern van ons lichaam stabiel houden terwijl we bewegingen uitvoeren. Het is dus een combinatie van het versterken van diepe buik-, rug-, bil- en bekkenbodemspieren en ondertussen het behouden van de lichaamsbalans. Een goede core stability voorkomt blessures en verbetert prestaties.

Wil jij nog efficiënter kunnen lopen? Aan de hand van een screening en filmpjes bekijken we wat er nog kan verbeteren aan jouw looptechniek. Na een bespreking volgen er oefeningen en cues en loopdrills om dit te verbeteren.

Train like a pro en laat je door Forward begeleiden om jouw sportief doel te verwezenlijken: een marathon lopen, een PB op de kerstcorrida of een blessurevrij voetbalseizoen. Samen bespreken we jouw doelen en maken we een op maat gemaakt schema op.

Getuigenis

Stefaan Van Compernolle

Voorbereiding halve marathon

“Met als doel een halve marathon te lopen ben ik bij Kine Forward terecht gekomen ter preventie van voorgaande knieklachten. Een preventief plan met specifieke oefentherapie en een opbouwend loopschema hebben me gemotiveerd tot het behalen van mijn doel.”

Maak een afspraak

Maak je afspraak telefonisch op

0499 33 03 42

14 + 7 =